Followers

Friday 8 July 2011

Salam ukhuwah sekencang dakwah!

Assalamualaikum! ♥ ♥ ♥


Syukur ke hadrat Ilahi terbukak jgak pintu hati ni utk tulis belog! 
at least x de ar borink sgt duk kt umah ni..uhuhuu.. 
For the first new post, really want to share sumting  to u all..
buat peringatan utk sumer kengkawan yg bergelar muslimah sperti ana..insan yg cukup lemah dn kerdil pd Nya..
tp sntiase utk cube kuat kan diri..berubah ke arah yg lebih baek! insyaALLAH mudah2an..  ♥ ♥ ♥


"♥ ♥  Jika mahu cintaku,
Carilah dahulu cinta Allah,
Jika mahu rinduku,
Rindulah dahulu Allah dan RasulNya..


Jika ikhlas dengan diriku,
Jauhkan diriku dari zina,
Terumanya zina hati,
Jika cintamu sejati untuk ku,
Cintailah aku kerana Allah…


Yakinlah,
Andai Allah tentukan aku milikmu,
Aku tetap milikmu,

Jika mahu sayangku,
Sayangilah dahulu agamamu lebih dari diriku,
Jika sayang diriku,
Jauhilah aku sebelum masanya….

Jika pilihanmu adalah aku,
Pilihlah kerana agamaku…bukan yang lain..

Jika setiamu padaku,
Setialah kerana untuk mendapat keredhaan Allah,
Jika kamu mahu peliharaku,
Peliharalah aku dari godaan cinta dunia dan nafsu…

Yakinlah,
Andai Allah tentukan aku bukan milikmu,
Itulah yang terbaik untukmu…

kuatkan hatimu sahabat,
jangan pernah mengalah.. 
♥ ♥ "




Tautan hati buat insan bername khalifah!

                                                     Bismillahirrahmaanirrahim.                                                                   
Ya Allah jika aku jatuh cinta, 
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu 


Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...


Ya Rabbul Izzati ,jika aku rindu ,rindukanlah aku 
pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....


Ya Allah ,jika aku
menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah ,jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu....


Ya Allah jika Kau halalkan aku
merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakanaku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu....
Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...